Aankoop- en verkoopbeheer
Is uw verkoop- en aankoopbeheer op orde? Admin stroomlijnt uw administratie en laat uw bedrijfsprocessen sneller en efficiënter verlopen. Van offerte tot verkoopfactuur, van bestelling tot aankoop, Admin biedt een oplossing om al deze tijdsintensieve activiteiten te automatiseren. Daarbij is het niet meer nodig om gegevens dubbel in te geven. Ontdek hier alvast de mogelijkheden van verkoop- en aankoopbeheer in Admin Software.
Offertes moeten snel en correct gecalculeerd kunnen worden. Met één klik kan u materialen uit uw artikelenbestand inbrengen. Daarnaast is het ook mogelijk om complexe berekeningen te maken waarbij u gebruik kan maken van lengtematen en wiskundige formules. Deze berekeningen kan u bovendien stockeren in een bibliotheek om ze later opnieuw te gebruiken voor andere offertes. Bij het uitwerken van de offerte wordt een onderscheid gemaakt tussen verschillende kostensoorten (materialen, magazijn, werkuren en machine-uren) en kan er met meerdere marges en kortingen gerekend worden. U verliest daarbij op geen enkel ogenblik de totale winstmarge van het project uit het oog.
Sluit u een contract af met uw klant, dan is het belangrijk dat alle belanghebbenden binnen de onderneming over de juiste informatie beschikken. Van zodra u een offerte vastlegt in een opdrachtbevestiging, kan u van daaruit de uitvoering van het project sturen en opvolgen. De voorcalculatie die u gedaan heeft in de offerte, wordt automatisch meegenomen naar het order. Bestellingen plaatsen, uren registreren, materialen uit het magazijn halen, … elke handeling wordt steeds gekoppeld aan een specifiek order of project. Een order kan opgedeeld worden in verschillende deelprojecten en de uitvoering kan in verschillende fasen verlopen. Het order zal bovendien automatisch in de planning verschijnen met vermelding van het geschatte aantal uren. Tijdens de uitvoering kan u via het ordervenster de voortgang van het project in real time volgen.
Een verkoopfactuur opmaken duurt slecht enkele seconden in Admin. U krijgt een handig overzicht van alle openstaande items van de klant waaruit u de lijnen kan selecteren die u wenst te factureren. Of u laat Admin uw facturen automatisch genereren op basis van de leverbonnen. Via de verkoopfacturen worden de opbrengsten automatisch gekoppeld aan ieder project.
Opvolgen betalingen
Volg de betalingen van uw klanten op en neem tijdig actie door het sturen van betalingsaanmaningen.
Vorderingsstaten
Niet alleen facturen, maar ook vorderingsstaten kunnen worden opgemaakt
Automatische verwerking
Facturen kunnen ook in UBL formaat verstuurd worden voor een automatisch verwerking bij uw klant
Gekoppeld aan Peppol
Facturen kunnen via het Peppol-netwerk naar de overheid verstuurd worden.
Taksen
Beheer van diverse taksen mogelijk (recupel, bebat, …)
Opvolging verkopen
Opvolging van verkopen per verkoper of vertegenwoordiger mogelijk
Het verwerken van uw aankopen bezorgt u niet langer kopzorgen. Admin vertelt u precies welke goederen besteld zijn, hoeveel er reeds geleverd werd en welke prijsafspraken er gemaakt zijn met de leverancier. De geleverde goederen kunnen automatisch in de aankoopfactuur verwerkt worden en worden daarbij toegekend aan een project of deelproject. Automatisch wordt ook de voorraad van de producten bijgewerkt.
Controlesysteem
Via het controlesysteem kunnen facturen al dan niet in afwachting geplaatst worden of geweigerd worden
Digitaal
Door het inscannen van de aankoopfactuur in PDF, beschikt u steeds over digitale kopie die u overal kan raadplegen
Boekhoudpakket BOB
Aan- en verkoopfacturen kunnen gelinkt worden aan het boekhoudpakket BOB
Andere softwarepakketten
Aan- en verkoopfacturen kunnen in UBL-formaat uitgewisseld worden met andere softwarepakketten
Online banking
Vanuit de aankoopfacturen kan een betalingsbestand gecreëerd worden in xml, dat u makkelijk via uw online banking kan uitvoeren